niedziela, 27 marca 2011

Sniadanie mistrzow

Sniadanie to najwazniejszy posilek dnia, a wiec nalezy zadbac o to aby bylo pelne witamin.
Przedstawiam wam moja propozycje na dietetyczne niedzielne sniadanie!


Skladniki : salata lodowa, papryka, pomidor, ogorek, mieszanka kielkow, cebula lub szczypiorek.


Sałate lodowa oplukac i pokroic lub jesli ktos woli- porwac -na male kawalki .Papryke, pomidora, ogorka, oraz szczypiorek/cebule rowniez umyc/obrac i pokroic. Wszystko wymieszac, posypac kielkami a na koniec polac sosem winegret. Polecam dodac takze marynowanego czosnku- mi sie niestety wlasnie skonczyl.
To, co wrzucicie do salatki zalezy tylko i wylacznie od waszego gustu kulinarnego.
Mozna dodac do tego tunczyka, piers z kurczaka, oliwki, ser feta, tarta marchewke, rzodkiewke.. Doslownie wszystko! Ja wykorzystalam to co mialam dzis w lodowce.



Dietetyczny sos winegret :


1 łyżka octu winnego
3 łyżki oliwy z oliwek lub oleju
szczypta soli
świeżo zmielony czarny pieprz


Do miseczki wlać sok z cytryny, dodać sól. Wymieszać aż sól się rozpuści. Dolać oliwę, mieszać aż składniki się połączą. Doprawić świeżo zmielonym czarnym pieprzem. Jeśli przygotowujemy sos z musztardą, należy ją wymieszać z solą i sokiem z cytryny, następnie wlać olej.
Ja nie solę, więc jak można się domyślić sól pominęłam



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz